I. Základní údaje
Místo podnikání: 696 03 Dubňany , Jarohněvice 476
kontakt: Emil Kazík telefon: 602 172 709
email: kazik@seznam.cz
Provozovatel: Emil Kazík, 696 03 Dubňany, Na Močidlech 293
IČO: 63444496
II. Podmínky činnosti
Rozsah poskytovaných služeb: ubytování s možností vlastního stravování, úschovna kol
Celková kapacita ubytovacího zařízení je 22 lůžek
Provoz zařízení je celoroční.
Základní stavebně technické údaje:
- Ubytovací zařízení je umístěno v samostatném podnikatelské objektu. V přízemí se nachází chodba, recepce, samostatná kuchyně, elektrorozvodna, WC s umyvadlem, úklidová místnost s výlevkou, čtyři pokoje s vlastním hyg. zařízením (sprcha, umyvadlo, WC) a kuchyňskou linkou , provozní kancelář, prádelna - sušárna , sklad lůžkovin
- Ve I. NP – venkovní ocelové schodiště, chodba, 5 pokojů s vlastním hyg. zařízením (sprcha, umyvadlo, WC), a z chodby přístupné samost. úklidová místnost s výlevkou.
- Zásobování vodou – napojení na veřejný vodovod ( VaK Hodonín ), ohřev TUV je zajištěn prostřednictvím samostatných elektrických zásobníků vody . Čištění tohoto zásobníku je prováděno v souladu s technickými podmínkami uvedeného zařízení tak, aby byla zajištěna nezávadnost ohřívané vody.
- Odpadní vody jsou odváděny do samostatných jímek – 5 ks s odvodem OV na ČOV ( VaK Hodonín ) . Na vývoz OV je uzavřena samostatná smlouva .
- Odvětrání ubytovacích prostor – je přirozené – okenními otvory, které svým umístěním a rozměry dostatečně zajišťují výměnu vzduchu, odvětrání soc. zař. – nuceně, ventilátory nad střechu.
- Prostory pro oddělené ukládání prádla a lůžkovin – regálový systém s omyvatelným povrchem.
- Osvětlení všech prostor – přirozené /okny/, doplněno umělým osvětlením.
- Způsob vytápění – lokálním elektrickým podlahovým topením regulovaným el. termostatem Všechny spotřebiče jsou umístěny a zajištěny dle platné normy ČSN.
- Podlahová krytina ve všech místnostech jak z keramických, tak PVC dobře omyvatelných materiálů.
- Jednotlivé pokoje jsou vybaveny lehce omyvatelným a dezinfikovatelným nábytkem .
- Odpady jsou separovány do jednotlivých kontejnerů na plasty, papír a komunální odpad a ukládány do shromažďovacích nádob /kontejnerů/, které jsou vyváženy 1x týdně v rámci svozu v obci. Na jednotlivých pokojích jsou umístěny odpadkové koše – které jsou pravidelně desinfikovány.
III. Zásady prevence vzniku infekčních a jiných onemocnění včetně podmínek dezinfekce
- ubytovací zařízení je bez zaměstnanců, veškeré služby zajišťuje majitel ubytovacího zařízení
- pracovník zabezpečující celý provoz ubytování – používá pracovní oděv, který je ukládán odděleně od oděvu civilního a je udržován v čistotě a pravidelně vyměňován (dle potřeby i v průběhu směny, minimálně 1x týdně). Při činnostech, při nichž hrozí riziko infekčních onemocnění (úklid, desinfekce, kontakt s použitými lůžkovinami) jsou používány osobní ochranné pomůcky (rukavice apod.). OOPP jsou používány tak, aby byly bezpečné pro zdraví osob. Po provedení „nečisté“ práce (např. manipulace s použitým prádlem, odpadem aj.) je provedeno důkladné omytí a desinfekce rukou.
- Pro případ drobných poranění je k dispozici lékárnička první pomoci vybavena standardními pomůckami a léky. Obsah lékárničky a exspirace pomůcek a léků je kontrolována čtvrtletně a dle potřeby je obsah lékarničky doplňován.
IV. Zacházení s prádlem
V ubytovacím zařízení jsou používány následující druhy prádla:
- ložní prádlo, ručníky, utěrky, osušky
- při veškeré manipulaci s prádlem je postupováno tak, aby bylo čisté prádlo udržováno zásadně odděleně od prádla použitého, cesty prádla se nekříží. Prostor pro čisté prádlo je v samost. místnosti. Použité prádlo se třídí, roztřepává, ukládá se přímo do jednorázových obalů /PVC pytle/ a následně přenáší k vyprání . V případě znečištění biolog. materiálem (krev, zvratky, stolice) je uloženo odděleně od ostatního použitého prádla (v samost. PVC obalu)
- výměna lůžkovin je vždy po změně ubytované osoby, v případě potřeby ihned a v případě ubytování po delší dobu – 1x týdně.
- výměna ručníků probíhá minim. 2x týdně, v případě potřeby ihned
V. Způsob očisty prostředí ubytovacího zařízení
Úklid v ubyt. zařízení probíhá v pravidelných intervalech. Jde o soubor postupů, při nichž jsou mechanicky odstraňovány nečistoty a je snižován počet mikroorganismů v prostředí za pomoci čistících a desinfekčních prostředků. Používány jsou zásadně schválené přípravky. Při použití chemických přípravků je postupováno podle návodu výrobce (ředění, doba působení, použití osobních ochranných pomůcek – OOPP).
Při provádění chemické desinfekce se dodržují tyto zásady:
- desinfekční prostředky se připravují rozpuštěním přesně odměřených (odvážených) desinf. přípravků v odměřeném množství vody. Připravují se těsně před použitím.
- desinf. př. se nesmí vzájemně míchat (nebezpečí vzniku dráždivých plynů)
- desinfekce se provádí omýváním, otíráním ,povrchy kontaminované biolog. materiálem jsou nejprve dekontaminovány přípravkem s virucidním působením a poté následuje mechanická očista. Při použití desinfekčních přípravků s mycími a čistícími vlastnostmi lze spojit etapu čištění a desinfekce /např. přípravek SavoPrim/.
- k desinfekci se volí takové desinfekční přípravky a postupy, které nepoškozují desinfikovaný materiál, nejsou toxické a dráždivé.
- k zabránění vzniku selekce případně rezistence mikrobů vůči přípravku dlouhodobě používanému se střídají desinfekční přípravky s různými aktivními látkami (např. chlorové přípravky, kyseliny, KAS apod) – interval střídání je 1 měsíc.
- Úklidové pomůcky jsou udržovány v čistotě, po každém použití jsou desinfikovány a následně usušeny.
- Všechny úklidové pomůcky jsou vyčleněny dle zón – jsou k tomu účelu náležitě označeny a nesmí být zaměňovány /např. úklid. pomůcky na pracovní plochy a nábytek, úklid. pomůcky na podlahy, úklid. pomůcky na hyg. zázemí/
Četnost a rozsah úklidu:
denní úklid:
podlahy ve všech prostorách (setřením, případně vysáváním)· utření parapetů, nábytku a klik· odstraňování odpadků ze všech prostor souvisejících s ubytováním (do odpadkových košů jsou ukládány PVC sáčky)· mytí umyvadel, sprch a záchodů – za použití desinfekčních prostředků s virucidním působením /např. Savo, Incidur, Incidur spray, Sekusept pulver aj.
týdenní úklid:
mytí za použití desinfekčních prostředků omyvatelných částí stěn, záchodů, sprchy
- úklid a desinfekce úklid. místnosti, odpadkových košů – případně častěji dle potřeby
- dle potřeby úklid vnitřních prostor nábytku (průběžně)
2x ročně: - umývání oken včetně rámů, svítidel, očista matrací a přikrývek
1x za 2 roky: - malování, v případě potřeby častěji, dle potřeby – dezinsekce (při výskytu hmyzu), event. deratizace – (při výskytu hlodavců)
V Dubńanech dne: 1.9.2022
Za dodržování provozního řádu a jeho kontrolu odpovídá: Emil Kazík